magbacill 2

Varför har man konstant dåligt samvete som förälder? Vi skickade lillplutten till dagis idag, han är klat mycket bättre i magen och var pigg som en lärka både igår och i morde. När jag hämtade så var det en glåmig kille som sovit i två timmar och var mycket mammig. Hur ska man veta? Jag hade skickat med en lapp med instruktioner för att han inte ska få i sig massa mjölkprodukter, men det kändes som de feltolkat allting och tyckte att vi skickat dit en sjuk unge. Så var verkligen inte fallet, vi är inga sadister som skiter i vårt barn. Och är inte det allmänt vedertaget att man inte ger mjölk/yoghurt/välling till en unge som haft ett magvirus förrän man vet att magen är helt bra? Tjejerna på lillpluttens dagis verkade aldrig ha hört talas om det. Så där stod jag och kände mig som den onda mamman som bara vill vara på sitt jobb. Skit skit skit.

På jobbet var det en docent som firade ett pris och bjöd på champagne, tur att jag kom ihåg att jag skulle hämta och tackade nej. Annars hade jag stått där på dagis och luktat alkohol också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback