grizzly

Med risk att låta som en intellektuell fjant (jag tar risken) så vill jag säga att Werner Herzog är en av mina idoler. Vilken superkille, han åker runt i djungler, blir kompis med indianer, räddar livet på skådisar, har en fet mustasch. Nja han kanske inte har mustasch nu för tiden, men ändå, hela han är så bra! I helgen såg jag Grizzly Man, och jag blev inte besviken. Jag har funderat på den här filmen i tre dagar, det händer inte så ofta. Var Timothy Treadwell en idiot som förtjänade sitt öde eller var han ett galet geni? Fantastisk film, se den. Annars är Fitzcarraldo en höjdare av super-werner, och har man sett den (och andra filmer med samarbetspartnern Kinski) bör man även se Werners film om just Kinski, Mein Liebster Feind, man behöver inte vara orolig över den tyska titeln, Werner pratar engelska också! Vilken kille! Hoppas ni kommer gilla Werner lika mycket som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback