det nya tv-spelet

Jag och maken gillar att spela tv-spel, våra gemensamma favoriter har varit resident evil och silent hill. En annan stor favorit var ICO, och för ett tag sedan kom Shadow of Collossus som är gjort av samma gubbe. Jag är bra på två saker i tv-spel, det ena är att skjuta eller slåss som en galning, inte sikta noga och vara snabb à la skidskytte utan bara vansinnes skjuta eller galno-klubba ner folk. Min andra styrka är att jag är jättebra på att lösa gåtor. Min man klarar öga-han-koordinationsgrejerna mycket bättre än jag och ofta innehåller de spel vi väljer lite av varje så vi kan turas om att spela.

Shadow of Collossus är hittills, efter två bossar, enbart varit fråga om öga-hand-koordination, det som jag verkligen suger på, så hittills har jag suttit som en tråkig bisittare, och när vi direkt fick gå på tredje bossen, utan någon gåta eller minsta problem att lösa så ruttnade vi nog båda två. Det är rätt trist att sitta och spela ett spel med publik så att säga. Det här kanske är världens chans för mig att öva upp just den här sidan, men jag vet inte om jag är intresserad. Jag utvecklar hellre de sidor som jag tycker är roligare och just nu är det boooring. Men det kanske blir bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback