söndagsslask

Efter att först inte alls ha orkat åka till landet, tog vi oss i alla fall iväg i fredags vid halv fyra, och se, det var ett lyckokast! Knappt en bil på vägen, bortsett från en rattfull volvoägare som vinglade runt. Vi köpte jordgubbar, åkte genom lite regn och hade det fint. Väl framme blev det käk, sill, potatis och prinskorv och köttbullar från någon av de stora kedjorna. (ingen korv till mig, heller ej mamma scan köttbullar, men sill var fint). I lördags var vi på ett halvtomt kolmården och mös i fyra timmar. Vi gick så långsamt att min svanskota överlevde även denna pärs. Vi har knappt bråkat med sonen på hela helgen och bara haft det fint, kan det bli bättre? Jodå, idag köpte maken av misstag kalvfärs, så istället för köttbullar blev det wallenbergare, med gräddsås, kokt potatis, ärter, lingon och saltgurka. Detta toppades av att England vann sin match. Vilken höjdarhelg! Dessutom blev räkningshögen den här månaden, som jag fruktat pga de dubbla hyrorna, inte riktigt så vidrig som jag trott. Den blev stor men vi dukade inte under (än).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback