nya böcker

Har inhandlat nya böcker på pocketshop. En GW förstås. Sen blev det Helena v Zweigbergks "tusen skärvor av tillit". Den börjar jag med. Eller inte. Ångestbok om relationer är kanske inte min grej just nu. Läser lite till så får vi se. Det började dåligt, tjejen var sur för att killen var lat. Kände igen mig. I killen. Jag är den lata hemma. Har dåligt samvete för det. Så är det när man fått världens mest ordentliga och energiska man medan man själv är en slöhög. Man har jämt dåligt samvete. Fast jag kämpar med att försöka låta bli att ha dåligt samvete, för om jag försöker hålla jämna steg med honom så blir jag stressad, och när jag är stressad mår jag hemskt och det tar jag ut på alla runt omkring mig. Så kanske bättre slö och snäll fru än arg stressad och välstädad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback