gw

Mamma kommer ofta med loppisfynd, hon vet att jag gillar L GW P så gamla alster av honom är ju fint att få läsa. Har läst klart nästan hela Samhällsbärarna och slogs tidigt av att han måste syfta på "baseballigan" som var ökända på åtti-talet, förmodligen tack vare kvällspressen och detta för allmänheten först efter de åkte dit. Jodå, efter att ha sökt lite så visar det sig att de hade ihjäl en kille 28/6-82, GW kunde inte vara tydlig nog när han låter "sin piketstyrka" ta livet av en kille just 28:e juni. Nu återstår bara grisfesten i den gamla serien av böcker, men den har jag sett filmatiserad flera gånger. Åtminstone den första delen, där Niels Jensen är med ett tag, innan han dör helt brutalt, snyft! Jag var tokig i NJ när jag var i yngre tonåren, inte för hans musik, den var rätt medioker, utan enbart för att min kompis Boel gillade honom. Och han var ju faktiskt väldigt söt. Lollipop Lollipop, Jolly Roger i topp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback