Flytet avtar

Jag tycks genast glömma bort mitt fantastiska flyt när följande saker sker:
-Vi får ingen flyttbil tills på lördag, min brorsas kompis kan absolut inte låna den som min mamma (ja hon igen) har lovat oss, och hur i HELVETE får man en Statoilbil till första lördagen i månaden med fem dagars varsel, jo gott folk. Det får man INTE.
-När jag åker iväg igår em glömmer jag busskortet, surt, för jag ska åka tre gånger på fem timmar = 60 kr, surt. Det enda positiva är att det är ganska billigt att åka nu för tiden. Tidigare hade det blivit betydligt mer.
-När jag väl kommer hem har jag glömt jackan OCH nycklarna på al-anon mötet. Min man nattar och kan inte släppa in mig. Jag sitter utanför på en bänk och känner mig som en idiot i femtio minuter, men sitter hellre där än inne i porten, det känns ännu mer puckat.
-Medan jag sitter där på bänken och fryser och ringer till min man var femtonde minut tuggar jag på några mandlar. Och lyckas bita av en del av en tand. Hejsan hoppsan!
 
Idag är jag bättre till mods, nycklarna är i min väska igen och det känns väldigt bra. Någon gång ska jag berätta om min tappa-nycklarna ångest. Om jag inte redan gjort det?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du kunde komma in och sitta i porten, kanske du kunde gått upp och knackat på dörren?

2006-06-28 @ 18:24:04
Postat av: adrenalin

Jo jag förstår att det låter konstigt, men jag ville inte störa nattningen, så jag ringde med jämna mellanrum istället och när de var klara fick jag kontakt med min man och blev insläppt. Det är ingen martyrgrej, det är bara jobbigt att ha en övertrött unge uppe till halv elva.

2006-06-29 @ 09:42:56
Postat av: adrenalin

Eller så var det en martyrgrej, nu när jag såg på IP-adressen vem första inlägget var ifrån...

2006-06-29 @ 16:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback