ten down twentysix to go

Ha ha, jag kommer nog mala en del om flytten den närmsta tiden, men jag måste bearbeta den stora förändringen. Har sovit dåligt ett par nätter av förklarliga skäl, så igår slocknade jag hos lillplutten kl 20:30. Blev väckt av min man klockan 21:30, han hade minskat kartongberget med hela tio kartonger! Mycket imponerad hasade jag in i sovrummet och slocknade igen, sov till 6:30 imorse. Idag är jag pigg, tro på fan det.

Jagar låssmed, källarföråd, Telia och tvättstuga. Telia: har gjort någon vansinneskoppling av telefonen så de måste tillkalla tekniker. Det bor alltså inget psyko i vår lägenhet utan istället har Telia försnillat både den främmande tjejens och vårt abonnemang. Är inte upprörd, det löser sig, dessutom har vi ju mobiler = alltid tillgängliga.

Låssmeder har semester nu, jobbar på saken.

Källarföråd, samma sak, husvärden har semester så vi får nog låna ett av de föråd som står tomma tillsvidare.

Tvättstuga då, vi kan inte koppla in maskinen så igår gick jag runt och letade efter tvättstugan utan någon vidare framgång. Husvärden är på semester så där fick jag inte napp. Ringde områdeskontoret som uppgav en adress. Gick dit och spanade i morse, men det var ju bara en lagerbyggnad. Fattade ingenting, gick runt hela huset utan att se något som indikerade att det skulle ligga en tvättstuga där. Ett grovsoprum hittade jag, bra, borde vara på rätt spår i alla fall. Till slut hittade jag några gubbar som förmodligen tyckte att jag var en bimbo som inte hittade till tvättstugan, de gav mig en bättre beskrivning, upp på lastkajen, dörren till höger. Jaha den, utan skylt, ja är var ju uppenbart att bakom den grå dörren som det står El på måste det ligga typ världens största tvättstuga! Tider fanns det, i överflöd, hoppas det alltid är så och inte bara på sommaren! Man kan förresten boka via nätet, hur future är inte det? Glöm inte att jag växte upp med svart-vit tv. Jepp, jag är old people, dessutom hade jag världens mest omoderna farsa, det fanns färg-tv när jag var liten, men han tyckte att det dög med svart-vitt. Enda gången han grämde sig var när han skulle titta på sport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback