nu byter vi samtalsämne

När jag var på väg till ett möte igår fick jag sällskap av tre kollegor. Två av dem skulle åt mitt håll så de frågade vad jag skulle dit att göra, jag bor ju inte vid den stationen. Vad gör man? Ljuger? Nej det här är snälla och rara människor, och jag är trött på att mörka allt jämt. Dessutom vet hon som inte frågade om hur landet ligger så vad fan. "Mina föräldrar är alkoholister och jag ska på ett möte för anhöriga till alkoholister" Gissa om han som frågat bytte samtalsämne snabbt. Alldeles för snabbt för att han skulle kunna komma undan med att tycka att det var ju den naturligaste saken i världen. Ha ha ha.

Kommentarer
Postat av: vuxetbarn

Men gud... så himla svenskt!!! (tycker jag)

Istället för att säga något i stil med att gud vad bra att du går dit, får hjälp, eller att du tar tag i det. Vilken stark människa du är.... eller liknande, så bara säger man ingenting.

Jag har bott i USA i många år, och där går ALLA i terapi, och det ses som något positivt oftast, att man vågar utvecklas och ta reda på sig själv.

Så svenskt att bara vara tyst, trycka ner, och sedan säkert snacka skit bakom ryggen.

Postat av: Anonym

Han bytte samtalsämne för att han kände sig dum! Ni som är barn till missbrukare måste förstå att inte alla har samma mogna inställning till era föräldrar som ni, så naturligtvis bytte han ämne för att slippa känna som att han klampade in på känsligt område och ställer följd frågor om era pinsamma föräldrar. Det är kul när polarna är skitfulla och gör bort sig, men inte polarnas föräldrar.

2006-07-12 @ 13:44:14
Postat av: adrenalin

Jag tror inte att han snackar skit bakom min rygg, han brukar inte göra det om andra till mig i alla fall. Och jag gjorde det inte för att genera någon, utan för att jag tycker att det är dags för mig att sluta ljuga. Min erfarenhet hittills är att folk brukar bli intresserade och ställa lite artiga frågor, så hans reaktion var lite oväntad.

2006-07-12 @ 16:04:56
URL: http://adrenalin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback