Alltid är det något...

Min espressobryggare är trasig, det ljusa är att garantin fortfarande gäller och! Jag har kvittot kvar. Nu håller jag tummarna för att de inte hittar en liten larvig klausul som gör att jag får stå för kostnaderna, men den är köpt på det fiiina varuhuset och kostade en halv månadeslöv, så vad fan!

Mer jobbigt är att sjutillhållarlåset inte fungerar och en av nycklarna till vanliga låset är på drift. Jag ska ringa låssmed och fråga hur man gör, kommer dom eller skruvar jag ut skiten och går till dem? Jag lär bli varse. Sjutillhållarlåset är vårt ansvar, så det är bara att fixa, det vanliga låset är hyresvärdens ansvar och husvärden ringer inte upp mig. Gått på semester? Lika bra att fixa sjutillhållaren.

Tvättstugan ligger var? Var? Var? Letade i morse och hittade den inte. Känner mig som en idiot. Ska gå hem, kolla exakta adressen och leta igen i em. Vi har inga rena kläder och kan inte koppla in tvättmaskinen. Jag åker och köper nya kläder på HM, jag har liksom vuxit ur alla t-shirts men har ingen mage att stoppa i mammakläderna. Alla byxor är för små och kjolarna med.

Telefonen skulle flyttats i lördags men inget hände. Ringde 90200 idag, kom fram på fjäde försöket. Tur att de är trevliga när man kommer fram annars skulle de nog få en släng av sleven, får de nog förresten men inte av mig, inte idag iallafall. Någon annan har den 19/6 öppnat ett abonnemang i vår lägenhet. Genast kommer tankarna, en nyckel på vift, en kvinna har sin telefon hos oss, tänk om någon flyttat in när jag och lillplutten kommer hem. Men sen sansar jag mig lite, om det verkligen var så borde jag väl få ton när jag lyfter på luren? Det är förmodligen bara en felkoppling från deras sida. Men jag ska nog ringa låssmeden nu ändå.

Kul grej, killen på telia, en unge en, trodde interiktigt på mig när jag rabblade upp förra hyresgästens sexsiffriga nummer, "är det inte fler siffror" sa han. Och en gång till, "är du säker?" Gulle.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback