Står du till jobbet?

Folkpartiet undrar om jag står till jobbet. Och jag undrar vad fan de menar? Vem vänder de sig till? Jag har alltid stått till jobbet. Alltid stått och trängts med dryga knuffandes människor oavsett vem som suttit i stadshuset. Tränselskatten påverkar inte min resväg. Den är varken bättre eller sämre än tidigare. Jag har nämligen aldrig haft råd att åka bil till jobbet, punkt. Så vem vänder se sig till? De nya pendlarna? De stackarna som nu måste stå med oss andra som alltid har stått, istället för att få sitta själva i sina varma gosiga bilar utan lukter, förkylningsbaciller mm. Jag skiter faktiskt i dem. Att sitta i bilen är ingen rättighet. Att värna om miljön däremot är en skyldighet. Jag tycker att det är skitbra att man infört trängselskatter. Låt de lata jävlarna i bil få pröjsa. Varför ska de ha det bättre än oss andra? Ett vanligt argument mot trängselskatter är att det blir en klassfråga. Ha ha. Allt i livet är en jävla klassfråga. Jag har inte råd att köra en flådig bil. Jag har inte råd att tjacka en bostadsrätt, varken inne i eller utanför stan. Jag har inte råd att åka utomlands på semester. Jag har inte råd att köpa de böcker jag vill ha inbundna utan får nöja mig med pocket. Vilken politiker tror ni rycker ut till min hjälp? Så sorry folkpartiet, röstfiske på bekostnad av miljön, det köper jag inte. Jag hoppas att andra också ser igenom ert hyckleri.

Kommentarer
Postat av: Yngve

Såg också deras reklam i pendeltåget. Tycker nog att en satsning på kollektivtrafiken är mer välkommen än trängselskatt och på de sträckor jag åker, pendeltåg, så har det gått från att vara trångt till att bli överjävligt trångt. Fler pendeltåg som det står om i reklamen skulle jag förespråka. Skulle inte du?

Hittade några länkar när jag gjorde en sökning på google: http://www.google.se/search?hl=sv&q=St%C3%A5r+du+till+jobbet%3F&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=

2006-01-25 @ 11:38:30
Postat av: adrenalin

Med sossarna i stadshuset har vi bättre lokaltrafik än någonsin, men självklart kan det som är dåligt bli bättre. Fram för ännu bättre lokaltrafik! Men folkpartiet har i många mandatperioder haft mycket att säga till om i Stockholm Stad och man har INTE aktivt jobbat för saker som är viktiga för mig, som att bygga ut lokaltrafiken, införa trängselavgifter och bygga fler bostäder. Så för mig är folkpartiet de fegas parti, för dem som inte vågar vara moderater, eller är för osolidariska för att kunna vara sossar. Dessutom var de med och sålde ut allmännyttan i Stockholm, jag vill INTE ha in dem i stadshuset igen, gud vet vad för vansinnigheter de hittar på nästa gång.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback