snö

Nu är jag jäveltrött på snön. Min kompis som bor i stan var uppriktigt förvånd över hur inplogade vi är. Vi måste klättra över snövallar för att komma över på den plogade trottoaren. Jag blir galen! Det går absolut inte att dra en barnvagn över de här vallarna, tur att vår son är så stor. Vi har ringt både hyresvärden och Stockholms Stad för att få bort skiten men inget händer.  Jag är jäveltrött på snö också för att det blir blött överallt, snö på kläderna, snö i hallen, snö som sen blir kallt blött vatten. Vi ska få termobrallor av makens föräldrar, men det dröjer en månad så nu är det till att åka pulka i opraktiska jeans med inknölade långfillingar. En fransman jag känner tycker att Sverige är fantastiskt med alla förmåner, och det håller jag helt med om, men jag misstänker att vi har det så bra för att det är mörkt och kallt så stor del av året. Folk skulle helt enkelt flytta härifrån om det dessutom var kasst rent socialt. Så nu sitter jag här i mitt kalla mörka snöiga och älskade land och längtar efter ljuset. Jag behöver ljus innan jag förtynar totalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback