sista lediga dagen

Det är den sista dagen på vårt jullov, imorgon börjar lillplutten på dagis igen och jag ska tillbaks och jobba. Jag har jättemycket ångest för att jag inte presterade de resultat jag borde innan jul och jag är orolig för vad som ska hända med mitt avhandlingsarbete. Jag har försökt strunta i det hela två veckor nu, bara haft jullov och tagit det lugnt. Samtidigt har jag och maken på allvar kommit överens om när vi ska börja försöka på nästa barn och det känns jättebra å ena sidan, men läskigt å andra sidan - tvåbarnsföräldrar, hu så mycket ansvar. Graviditeten var extremt jobbig också, men tack och lov värt allt besvär, vi har en fantastisk son som vi avgudar. Fast den biten ska man väl inte fundera på, det tog oss tre år och ett missfall innan vi blev gravida med lillplutten så man ska inte ta ut saker i förskott. Det kan ju egentligen ta hur lång tid som helst att bli gravida igen.

Maken har börjat jobba igen, så igår och idag är bara vårt jullov. Igår var vi på junibacken med min mamma, käkade pannkakor och såg en pippi-föreställning. Det känns lite svårt att toppa det, så idag går vi runt i pyjamas, håller på att baka bröd och ska dammsuga lite, om ett tag. Sen ska vi åka och köpa the och kanske kaffe samt eventuellt åka lite pulka. Till middag blir det hemmagjorda hamburgare som är en favorit och sen ska vi fira jullovets slut med att bada innan kvällsdags, så att mitt barn luktar gott när han kommer tillbaks till dagis. Han har längtat som en galning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback