Lyckat

Nyårsafton blev jättelyckad! Gästerna stannade till tjugo över två. Maten var god, vinet var gott, ingen blev full, alla hade trevligt! Den enda missen var att vi bjudit fyra pers, två singlar och ett par. Paret kunde inte och därmed såg det kanske ut som om det var en set-up. Jag har nämligen sagt till min kompis tidigare (i höstas) att hon borde träffa just killen som kom igår, för han är lite hennes typ. Fast skit samma om de trodde att vi försökte para ihop dem, de har väl egen vilja.

Nu ska jag inte vänta ett år med att bjuda hem folk igen. Och jag ska inte hålla på att bjuda folk för att jag måste som jag gjort tidigare (inte igår) för det blir sånt antiklimax varje gång och ett av skälen till att jag började isolera mig.
Folk man "måste" bjuda brukar vara andra par som har ungar samma ålder som ens egen och som leker bra ihop, fast vi vuxna inte har så mycket att prata om.
En annav variant är folk som man är skyldig att bjuda igen fast man önskar man tackat nej redan första gången.
En tredje  kategori är par där den ena parten är kompis till någon av oss samt hans eller hennes nyfunna kärlek, denna nyfunna kärlek tycks alltid vara en översittare eller en halvalkis som blir alldeles för full och jättedryg.
Släktingar som man "måste bjuda", kan vara supertrevligt men det kan vara helt fruktansvärt också.
Jag tror det stora misstaget är att umgås i par, det är jäkligt svårt att matcha ihop fyra människor.  Att bojkotta parmiddagar tycks vara boten på detta välfärdsproblem!

Kommentarer
Postat av: lilla ego

Vad roligt att ditt lilla nyårsprojekt blev lyckat, att bjuda hem folk alltså! Och som du sa, folk har väl egna viljor och vill de inte bli ihop blir de ju inte det, värre än så är det inte. De hade säkert trevligt de med.

Vad gäller parmiddagar har du helt rätt - de borde utrotas. I alla fall själva principen, att det bara ska vara par där. Jag har verkligen svårt för det.

Postat av: adrenalin

Tack! Det var supertrevligt. Och självklart får folk umgås i par hur mycket de vill, vi hade ett par kompisar som vi hängde jättemycket med, men det blev aldrig krystat. Tyvärr gjorde de slut och vi har inte lyckats hitta singelumgänget med dem - än!

2006-01-02 @ 18:58:12
URL: http://adrenalin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback