jag älskar internet!

Internet har expanderat mitt universum. I lördags handlade jag hudvårdsprodukter från England, jag kan hämta dem på närlivset i morgon. Min man gör layout åt en kille i USA som han kommunicerar med via en server och mail, de har aldrig täffats eller ens talat i telefon. I fredags pratade en av min mans släktingar om en bra bok hon läst, idag kom jag att tänka på den, sökte på internet och fann den bagagnad på bokbörsen för 40 kr. Min som har fått världens coolaste tröja från england, flera av min julklappar kom ända från japan. Allt tack vare internet. Jag fattar inte hur man klarede sig förut, när man var tvungen att ringa för att fråga om öppettider, när man inte kunde kolla menyn på resturangen man funderade på om man skulle gå till. Man var tvungen att ringa till försäkringskassan och anmäla vård av sjukt barn, man var tvungen att ringa till SL och fråga om bästa resvägen. All jäkla tid man spenderade i telefon, hur stod man ut. Och vad gör man med tiden man får över nu när allt är så himla effektivt?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Troligtvis ägnar man den åt att effektivisera något annat viktigt :) Vet inte, men jag tvivlar på att man använder den till det man borde - spendera mer tid med nära och kära. Tvärtom känner jag att jag t ex mitt under ett tv-program "bara ska kolla mailen" och annat superviktigt. Men nog är det praktiskt med internet. Och mobiltelefoner. En intressant aspekt av det hela tror jag är att vi kanske har blivit fegare. Att skicka ett sms eller ett mail är ju superenkelt. Inte tusan skrev man ett brev förut om man var feg, man ringde eller sågs.

Summa summarum: jag köpte nästan alla mina julklappar på internet, och det sparade jag massor med tid på!

2006-01-06 @ 11:54:38
Postat av: Andreas

Jag tror att den tiden som vi tjänat på att effiktiviserat oss slösar vi lätt bort på att göra ovettiga saker framför datorn eller kanske i soffan. Tänk vad mycket jag skulle ha gjort om jag gjort något vettigt med all min "övertid"... Men samtidigt så kanske man hade vart en smula sönderstressad vid det här laget. Man måste få ta det lugnt!

Postat av: adrenalin

Jag ska shoppa ännu mer på nätet och dessutom använda det till att kolla upp ännu fler saker. För vad man än gör med sin insparade tid, så kan det inte vara av ondo att slippa stressa...

2006-01-15 @ 12:44:51
URL: http://adrenalin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback