sex fötter ner

Om man som föräldrar är mer eller mindre stränga så är min man mindre sträng. Det funkar ganska bra för oss men ibland så ruttnar jag på att vara hård och sätta gränser. Jag har många idéer om allt från TV-tittning till O'boy-drickande, min man har färre idéer eller så är han mindre påstridig, svårt att säga. Men, han blev skitförbannad när han insåg att jag någon gång hade tittat på six-feet-under på DVD när min son satt på golvet och lekte. Jag har väl tyckt att serien är harmlös, men maken tycker att det är alldeles för mycket lik , sex och andra saker som är olämpliga för ett barn att råka se. Jag har valt att respektera detta och tittar numera bara när sonen sover.

Igår kväll såg jag söndagens avsnitt och jag får falla till föga och ge min man rätt. Jag satte mig ner för att följa den senaste tidens förvecklingar och fick en spark i magen. Avsnittet började low-key och fint som vanligt och kom att utvecklas till något av det otäckaste jag sett på länge. Våld droger och en riktigt obehaglig känsla som aldrig ville sluta eskalera kom att genomsyra avsnittet. Teamet bakom SFU är genier och när man minst anar det så vänder saker på ett oanat sätt, precis som i livet, jag tror att den här säsongen (3) är den starkaste hittills.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback