Vikten av att sova

Sov jättedåligt inatt, sen upp tidigt med lillplutten som inte vill ha sovmorgon. Tack och lov tog min man lillplutten och stack ut i två timmar mitt på dagen. Jag lyssnade på avslappningsskiva och sov sen i över en timma. En timma gjorde mig till en annan människa. Från att ha varit hur sur som helst, gnällt på allt min man sa eller gjorde och bara kännt mig allmänt missnöjd, till lugn, glad och tolerant. Så skönt. Jag är allergisk mot sömnbrist, jag kan inte ens låtsas vara ogrinig. Såg att FR (statsministerfrun) sover 6.5 h per natt. Jaha. Kul för henne. Det är kanske därför jag inte har någon karriär, jag spenderar för mycket tid till att sova och när jag inte sover så funkar jag heller inte. Jag tror nämligen att det är receptet för en lyckad karriär, att man sover minimalt och fungerar på topp ändå. Det är OK, jag sover hellre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback