surdeg

Har sovit skitdåligt i natt, förvärkar och stökig 3.5 åring gör det svårt att sova. Sov lite (mycket) på förmiddagen så nu mår jag fint. Tack och lov att jag tog ut mina semesterveckor nu, det hade inte gått att ens behöva jobba två timmar per dag. Idag behöver jag inte göra något annat än att vila, hämta lillplutten och laga något enkelt käk. Det är bra. Då orkar man. Jag har satt en deg också, men jag har ju en gammal hushållsassistent så det är bara sista 2-3 minutrarna jag behöver knåda själv. Kalla surdegar ha ett långt intervall under vilket de ska bakas ut, så jag har inga degtider att passa. Bara det blir gjort någon gång på eftermiddagen. Så jag ska ligga på sängen och läsa en bok. Jag läser Historikern (minns ej förf, orkar inte kolla just nu). Det är inget litterärt mästerverk men den är spännande så det är svårt att sluta läsa. Jag har inte ens kommit till hälften. Sen har jag ytterligare tre tjocka pockets att klämma. Det blev min Lic-present till mig själv. Får köpa något mer fancy sen. När jag tog min grundexamen köpte jag en Hans Arnold tavla, men det har jag inte råd med den här gången. Men något bestående ska jag väl kunna komma på.  Fast för närvarande är det här och nu som gäller, och ikväll blir det nybakat bröd till maten. Nejså, jag håller inte på att boa in mig alls...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback