pepparkakshus

pepparkakshusOkej, vi gör andra saker än att vänta på barn som vägrar komma ut. Bland annat pysslar vi, idag gjorde vi det här fina pepparkakshuset. Jag blev lite blöt i ögat när vi dekorerade som besatta för det var riktig familjekänsla i det ögonblicket. Jag är lättrörd också.  Jag tycker att det blev skön Pomperipossa-feeling över huset.

Mamma gjorde ofta pepparkakshus, mycket tjusiga, helt efter egna ritningar. Brorsan och jag fick käka upp det efter jul. Det smakade alltid lite skumt eftersom det fanns två vuxna kedjerökare hemma hos oss. Det jag minns tydligast var att morsan alltid brände sig, först på peppakakan som skulle skäras till efter ritningar i smörpapper, sedan på sockergucket när hon skulle limma ihop skiten...Vi har halverat riskerna genom att köpa pepparkakan färdig, så det var bara det smälta sockret att smälta sig på. Och ja, min man brände sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback