pappas öl

Lillplutten hjälpte mig ställa in varorna i kylen igår, och hittade två burkar root beer (äcklig amerikansk läsk) varpå han utbrister "pappas öl!". Min man blev lite putt, eftersom han typ inte dricker alls och defintivt inte sitter och klämmer i sig "pappas öl" på lördagskvällen, elller jo, i form av  root beer då. Det är skönt, vår son har aldrig sett någon av oss fulla. Det är märkligt, när man inte lever i ett alkoholisthem längre glömmer man liksom bort hur bra man har det. Jag är glad att vi har det nyktert hos oss, det gör så ont när jag ser kompisars partners bli fulla inför sina små barn. Det är som att de inte fattar vilka spår personlighetsförändringen alkoholen innebär sätter i ungarna. Jag blev jätteglad när en av mina bästa vänners man hade sagt att det inte kändes bra att ungarna skulle se honom full, och han har faktiskt riktigt dåligt ölsinne, så jag hoppas att det leder till att han undvciker att låta dem se honom full. Jag tycker att man kan dricka då och då om man nu vill, men man kan faktiskt vänta till ungarna sover, eller ännu bättre, ha barnvakt. Och har man inte barnvakt så bör inte bägge föräldrarna bli på lyset, och den fulla ska inte trösta barn som vaknar mitt i natten. Vad det framkallar ångest att skriva det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback