Min dag so far

Efter att ha sovit till kvart i tio åkte jag iväg på vattengymnastik. Det var skönt. Jag har haft förvärkar hela natten, det var riktigt smärtsamt under en timma mellan 2 och 3. Där låg jag och hoppades, men sen eratte jag hoppet med mantrat: Om inte slemproppen går är det inga riktiga värkar. Slempropp är fö lika osexigt som det låter, men vi lämnar detta åt sidan ett slag.

Vattengympa följdes av inköp av en snygg scarf åt mamma på Gudrun Sjödén. Lillplutten har gjort jättefina halsband åt sin farmor och mormor, jag letade efter små lådor att lägga dem i på Granit, men hittade inget. Köpte julklappspapper och upptäckte till min stora glädje att Granit numera säljer lite
t-shirts och munkjackor (lååånga) och slikt. Dessutom har de, för det facila priset av 279 sjalar i jersey som kan användas som bärsjalar, detta i färgerna svart och grått. I love Granit! Nåväl, det blev ingen shopping där eftersom jag är så gott som pank.

Fast jag unnade mig en fika på Waynes coffe i alla fall. Fast jag undrar alltid varför jag gör det. Enda bra saken med stället är närheten till tunnelbanan. Chai Latten var för sötsliskig, mackan svampig och uppblött av att ha legat för länge, personalen snorkig och otrevlig, borden proppfulla av glas och porslin. Varför åkte jag inte till vårt lokala fik som är prisvärt, så rättvisemärkt som möjligt och dessutom har trevlig personal? Vet ej, ska inte göra om misstaget igen. I alla fall inte den närmsta tiden.

Jag insåg också när jag var där på götgatsbacken hur otroligt jobbigt det är att böka runt med barnvagn. Att sluta med barnvagn var en enorm lättnad med stora lillplutten. Nu ska jag in i den där världen och grotta runt i ett par år till, he he.

Ska lägga mig på sängen en stund och läsa innan mina killar kommer hem. En sån här utflykt tar nästan knäcken på en, fastän man går långsammast av alla och verkligen inte har något att stressa över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback