Lurad

Vaknade vid tre i natt av att jag hade en tydlig värk. Det kom en till efter tio minuter. Jag blev upprymd, wow, är det redan dags! Vad skönt. Började genast planera, vad ska med till förlossningen, hur ska vi göra med lillplutten, undrar hur lång tid det tar... sedan kom det några svagare, sen försvann de helt. Jag låg vaken i över en timma och väntade på nya. Men det var bara de berömda förvärkarna. Förra graviditeten hade jag inga förvärkar, inte några som kändes i ryggen i alla fall. Och när värkarbetet hade satt igång så var det igång. Så jag blev lite besviken, inbillar mig att allt ska vara precis likadant. Vid halv sex var det dags igen, men den gången lät jag mig inte luras utan kunde somna om relativt fort. Synd bara att förvärkarna kan hålla på i massa veckor, de är inte alls någon indikation på att förlossningen är på gång. Fast det är klart, det blir ju mer tid till att vila för mig. Och lyssna på en viss avslappningsskiva som jag inte känner mig speciellt avslappnad när jag lyssnar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback