Kurser

På forskarutbildningen läser man totalt 40p kurser, jag har hunnit med 26p och dessa står på det utdrag jag ska skicka in för att få ut mitt examensbevis. Nu är det bara så att jag har en 10p kurs från grundutbildningen som jag får ta med mig i den här examen (och nästa), bara det att det inte sker automatiskt utan handledaren måste godkänna detta. Visst, förmodligen inga problem, men eftersom vi inte pratar så ofta är jag ju inte hundra procent säker på att han accepterar det. Ringde till vår sekreterare som ska ordna det nya utdraget och bad om hjälp. Hon kämpade emot, men jag stod på mig. Så här ligger det nämligen till, jag är skiträdd att bli utpetad och om jag blir det ser det bättre ut med 36/40p istället för 26/40p. När jag söker jobb alltså. Så jag vill ha ett snyggt examensbevis och de måste nog ta och ge mig det, för om mina papper inte registreras innan 31/12 kan de inte räkna in min examen detta budgetår, och de vill de väldigt gärna har jag fått veta av min insiderkälla. De får ju stålar när jag tar ut min Lic...jag skulle hemskt gärna veta hur mycket, måste fråga. Så nu håller jag tummarna för att min biträdande vill skriva på idag (han åker bort på en månad imorgon) så att jag får ett tjusigt papper att stoltsera med om några veckor. Annars är det skit sak samma. Jag klarade det, jag överlevde det och jag har verkligen lärt mig att avsky forskarvärlden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback