Klappat och klart

La fram och försvarade min licentiat avhandling igår. Det gick bättre än jag trott. Jag som grinat och bävat inför själva presentationen, kände mig hur lugn som helst. Jag hade inte ens hjärtklappning de första minuterna som jag brukar. Inte heller kände jag mig svimfärdig, eller tappade tråden direkt. Opponenten ställde vettiga frågor, det visste jag att han skulle göra. Det mest komiska var att jag hade tagit med mig smink och fina kläder, men det var så mycket strul med datorer, projektorer och sladdar att jag kom igång tio minuter sent och hann i sista sekunden dra på mig en lite snyggare tröja, och det kände jag mig verkligen nödd att göra eftersom ful-tröjan jag kom i inte täckte magen helt. Så där stod jag, osminkad och platt i håret i mina inte alltför snygga gravidbrallor som jag har typ varenda dag. De är lerfärgade och absolut inte min smak men som tur är får jag inte elefant-arsle i dem. Snygga naglar hade jag dock, men det var nog ingen som la märke till. Nu ska jag vila mig.

Vänliga hälsningar eder filosofie Licentiat


Kommentarer
Postat av: kribz

grattis! :D

Postat av: lilla ego

Jag är otroligt imponerad, vad proffsigt, lugn och allt! GRATTIS!!!! Sträck på dig, det är du verkligen värd.

2006-12-03 @ 00:07:47
URL: http://stoppamigjuni.blogspot.com
Postat av: lilla ego

Får du vara vänta-på-bebis-ledig nu?

2006-12-03 @ 00:08:21
URL: http://stoppamigjuni.blogspot.com
Postat av: adrenalin

Tack, tack, tack! Nu ska jag vara ledig och vänta på att få träffa bebisen. Jag hoppas att jag får vila ordentligt och hinner läsa lite böcker innan det är dags. Fast det spelar ingen roll, jag har vilat ordentligt två dagar, sovit på nätterna och inte känt mig stressad, det känns som världens lyx.

2006-12-03 @ 12:08:54
URL: http://adrenalin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback