Gott Nytt År!

Nyårsafton firas hos oss med sedvanliga Moules Frites (nej jag kan inte franska, men ni hajjar ändå, ni är så smarta) alltså Musslor, aioli och klyftpotatis eftersom vi saknar fritös. Till förrätt ska vi käka sniglar, sonen är mycket nyfiken på hur det smakar. Vitt bröd ingår förstås och degen är satt. Vi har en flaska champagne, äkta vara dessutom att dricka till och jag ska nog festa loss på ett litet glas. Får se vad som händer med makens ben när han dricker upp resten av pavan själv...

Efterrätt blir päronkaka med ingefära, det blev kvar efter svärisarnas besök igår. Jag fick väldigt fina presenter, en Paschminasjal och en cashmerekofta. De hade stirrat sig så blinda på att få tag på en kofta som var tillräckligt lång i ärmarna att den är stor nog åt min man i övrigt. Är det något en bra skräddare kan åtgärda tro? Jag har drömt om en svart cashmerekofta i åratal. Om jag fick så fina presenter så kan ni ju bara gissa hur mycket stora lillplutten fick - helt bisarrt.

Nu sover min man för att orka med att hålla sig uppe ikväll, själv fick jag sova till nästan tio.
Man kanske skulle ta en nyårspromenad i det aningens trista vädret, men ingen av oss har kommit ur pyjamasen ännu, själv hade jag tänkt börja fixa till mig, men beban vägrar släppa taget om min tutte (enhands-bloggande m a o).
Gott Nytt År på er och som vanligt: ta det lungt med sponken...

Kommentarer
Postat av: lilla ego

Gott nytt år! Låter som en jättegod nyårsmeny.

Postat av: lilla ego

Förresten, jag har alltid undrat, varför äter man just Frites till musslor?

2006-12-31 @ 20:15:46
URL: http://stoppamigjuni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback