Familjemiddag

Igår var vi hos min mamma och åt kalkonmiddag, det var suveränt. Jag fick ett kosta-boda prydnadsföremål av min väldigt stolta släkt. Jag är ingen prydnads-människa, men jag blev faktiskt jätterörd över att de ville visa hur stolta de är. Jag är redan innan den enda på mammas sida som ens hade läst mer än 10p på högskola, så det här är ett annat universum för dem. När vi kom därifrån var vi fullkomligt inpyrda med rök, de tycker att det räcker att man går in i ett annat rum och blossar och sedan håller det rummet stängt. Well, jag orkade inte bråka. Nästa år får de komma hit så att jag kan jaga ut dem på balkongen. Vi slet av oss alla kläder när vi kom hem, lillplutten och hjärtat badade och tvättade håret, själv nöjde jag mig med att byta kläder helt och tvätta håret. Känns konstigt att jag faktiskt rökt. Att sluta röka ligger helt klart på min fem i topp lista över saker jag är nöjd över att ha åstadkommit. Men i övrigt var middagen jättebra och min mamma är en jävel på att laga mat. Tack vare att varken mamma eller min fd styvfar dricker så blir det inte ens längre ångest att åka iväg på den här tillställningen som sker en gång per år. Min moster krökar förvisso, men av anledningar jag inte ens orkar gå in på valde hon och hennes man att inte komma. Och även när de är med så är det inte lika jobbigt att de dricker (förutom att de tjatar på en att man själv ska dricka) för de är ju inte mina föräldrar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback