Allt jag behöver få ur mig

Igår gick slemproppen, hurra, tänkte vi i typ tre sekunder innan vi insåg att skiten kan gå flera dagar innan det är dags. Kontrollfreaksen undrar, vad är flera dagar? två? tre? fyrtio? Inatt har jag haft värkar, men jag tog en alvedon och sov så mycket jag kunde eftersom de varken var intensiva eller regelbundna. Sov till nio, skönt som satan. Lillplutten är hemma så en av oss måste gå upp med honom när han inte vill sova längre, 6:30. Gissa vem? Inte jag, för jag ska föda barn och behöver alla krafter jag kan få. Min man är som jag sagt tidigare helt urvriden (som en trasa). Trött, orolig, rädd, allt på en gång.

Den packade väskan börjar bli alltmer retfull. Var tvungen att opacka den lite idag, jag la liksom ner det sista igårkväll, ifall att... Tandkrämen och tofflorna åkte upp igen. Suck. Mamma sa något jag inte ens tänkt på, att det vore skönt om bebisen inte kom på själva julafton så att hon och lillplutten inte blev sittade helt själva här hemma. Nej det är sant, gud sån erbarmlig jul.

Sen är jag grymt orolig. Tänk om det inte går bra. Tänk om det är något felt. Tänk om...

Idag tänker jag koka lite mer knäck och testa att göra pepparkakskola. Kanske slå till på att laga Jansson och sikta in mig på att beban kommer 22/12, på midvintersolståndet, hur cool födelsedag som helst när man tänker efter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback