vatten, säkerhetsdörrar och rå kyckling

Jag har suttit hemma och skrivit idag, bra gjort! Anledningen var att det skulle komma en ny ytterdörr till oss mellan 10-12, så jag slog två flugor i en smäll. Sen blev det lite komiskt, för vattnet skulle dessutom vara avstängt mellan 11-16. Men jag tog det lugnt, hasade runt i pyjamas och jobbade lite. Så ringde telefonen och det var min kompis som bor utomlands, tror att vi pratade för länge, för när vi väl la på var klockan 10:50 och jag hade inte tvättat håret eller ens borstat tänderna. Hoppsan, då ringde det på dörren och där stod två dörrmontörer. Inte fan hoppar man i duschen då, inte jag i alla fall. Så sedan fick jag sitta smutsig och stinkande och jobba framför datorn, vilket iofs inte är hela världen. Men jag ska ha gäster och jag vill gå ut och handla och det gör jag inte i detta tillstånd. Jag ser ut som Kramer i håret, no bull, och affären ligger inte runt hörnet, utan man måste åka buss dit. Jag har inte ens kunnat förbereda maten, för det är kyckling, och finns det något vidirgare än att skära i kyckling, tänk sen att inte få tvätta händerna, bluäck! Nu är vattnet igång och snart kommer mamma med lillplutten och jag ska tvinga henne att byta i kattlådan. Ännu ett graviditetsprivilegium - jag slipper, sen ska jag ut och handla det som skanas, men först, borsta tänderna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback