liccen

Öppnade filen med det som ska bli min lic-uppsats (halvvägs till doktorsavhandlingen) och började stuva om lite i den. En stor del av texten är faktiskt skriven, den ska bara bli mer akademisk och strikt. Dessutom behöver jag göra en massa tilläggsexperiment och jag skulle behöva skriva ett manus till artikeln som ska ligga till grund för liccen, magert, shit vilken ågren jag har över det. Sen så ska jag obönhörligen få min licexamen som jag borde tagit för ett år sedan. När man som jag är "tvungen" att skriva och publicera, kan man tycka att det vore roligare att vara extremt begåvad och kunna tjäna pengar på sitt skrivande. Eller åtminstone vara hyfsat begåvad och kunna tjäna ordentligt med pengar på sitt skrivande. Typ deckarförfattare. Jag har ingen prestige, jag vill tjäna kosing. Men nu är jag begåvad på något helt annat och förhoppningsvis ger det mig ett jäkligt intressant jobb och en stadig inkomst som inte är alltför dålig. Tillbaks till liccen, sonen tittar på tv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback