gröt i skallen

Jag har nog kommit in i gröt-i-huvudet-stadiet, jag glömmer massor och stoppar mjölken i skafferiet, typ. Tanken var att jag skulle läsa en kurs under hösten, men det är flera problem: Den går på stadens konkurrerande högskola, det är jobbigt med prestigen lärosätena emellan och jag vill inte misslyckas. Det är en av de hårdaste lärarna på det andra lärosätena som har den, jag hade knappt 50% rätt på hans förra tenta trots att jag vrålpluggat och jag är ganska säker på att jag får svårt att klara den här tentan med gröt i huvudet. Tjejen som jag pratat om tidigare, forskarassistenten som är en bitch och ofta jävligt otrevlig mot mig (och alla andra som inte har snopp) ska ha ett par av delmomenten, jag vill verkligen inte förnedra mig inför henne. Okej, jag VILL inte gå kursen. Eller jo, jag vill ha poängen, men jag vill ha dem med hedern i behåll och gud vet när kursen går nästa gång. Den kurs jag verkligen skulle vilja läsa som sista kurs på doktorandutbildningen går i april nästa år i Uppsala, det vore väl inga problem om det inte vore för att jag ammar en tremånaders bebis då, samtidigt som kursen går VARJE dag, ska jag pendla med en skrikis till Uppsala i fem eller sex veckor? Kursen går bara var tredje år dessutom, så nästa gång är det försent. Den är oerhört meriterande när man söker jobb i den sektor jag ska arbeta i, skit, skit skit. Kanske kan min man vara hemma då, med ersättningen i högsta hugg? Vi får se...jag har inte ens lagt fram förslaget än, men han lär få det i cyberspace snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback