andra med kula

Som gravid har jag upptäckt ett annat klientel än just gravida bland hyllorna med mammaklädet, nämligen lite småtjocka tanter. Man kunde tro att de skulle vara i BiB-hylloran och rota, men uppenbarligen tycker de att de behöver lite extra plats för lilla maggen. Jag förstår dem fullständigt, nästan alla kvinnor har tendens till kula, åtminstone efter passerade 30, men inte många kläder är sydda på det viset. Jag har normalt en platt mage ( ja jag vet att jag är "lyckligt lottad") men ändå tycker jag att det mesta skär in i magen, speciellt högt skurna jeans är vidrigt, de skär in både i magen och i grenen, oh så skönt! Men det känns lite surt att titta i gravid-hyllorna på H&M, det är alltid väldigt urplockat (typ bara xs och xl kvar). Det vore bättre om man designade kläder som tanterna faktiskt ville köpa så att de gravida fick ha "mammakläderna" ifred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback