MTV

När jag var sjutton, arton så där så fick vi kabel-tv. Det mest fantastiska var att vi hade MTV. Hade man MTV så var man otroligt cool, polarna ville sitta i soffan och glo i timmar. Jag vet inte om det är så för kidsen nu, att man inte kunde komma iväg till skolan för att man bara vill se om nästa låt är bra, eller nästa, eller nästa...
En låt som spelades i det oändliga var Something's Gotten Hold Of My Heart med Marc Almond och Gene Pitney.. Då tyckte jag att den bara var kitschig och kass, jag fattade inte ironi, men idag älskar jag låten. När jag fick se att Pitney dött kände jag att jag bara ville ha just den låten i iPoden och spela den om och om igen några dagar , sen förmodligen aldrig mer. Konstig känsla, det är nästan som en craving, ha ha. Måste genast fråga min man om den finns i vårt bibliotek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback