Svärfamilj II

Här gick jag och funderade på hur jag skulle hantera min gräsliga svägerka hela helgen. Så ställer de in dagen innan! Vi som hade gått och köpt madrass och allt. Den kan i och för sig användas senare, men det var tur att vi inte hade shoppat en massa käk också. De fick väl kalla fötter när vi talade om vad det skulle kosta, vi skulle gå på Kolmården och det är superkul, men ganska dyrt. De är fruktansvärt snåla tyvärr. I alla fall när det gäller barnen. Sånt är så himla sorgligt, jag tycker inte att man måste köpa en miljon grejer till ungarna, men man MÅSTE ge dem av sin tid. Göra saker med dem, gå på Skansen, ha picnic,  leka i  sandlådan. När man är snål mot sina barn så är man en dålig människa. Min farsa var för övrig jättesnål mot mig, det fanns alltid något annat som  var viktigare. Politik, flickvänner, uppdrag, och tillråga på allt var han pensionär, hur mycket tid som helst egentligen. Trots att han hade så mycket extraknäck fanns det aldrig pengar över till saker till mig, så jag hade det snålt både med tid , pengar och kärlek. Tror att det är därför jag blir så sårad av svärfamiljen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback