doktor eller inte doktor?

Hemma igen efter att ha varit i skogen i två dagar. Det var det bästa vi kunde gjort och vi slapp ju besök. Kanske var det meningen? I fredags grät jag massor och kände att jag skiter i det här, antingen får jag hoppa av forskarutbildningen eller försöka byta handledare. Jag kände att mitt projekt aldrig kommer att kunna gå att publicera. Jag pratade i flera timmar med min kloke man och vi drog upp en strategi för vad som behöver göras de närmsta dagarna. Igår lördag var jag fortfarande helt inställd på att byta handledare eller hoppa av. Så vaknade vi i morse kl 7 och maken och lillplutten gick upp för att låta mig få sovmorgon. Där låg jag i tysta skogen och bara tänkte i en hel timme. Vi ska ha ett möte den 26: eller 27:e, jag ska kräva mellan 30 och 60 minuter som bara handlar om mig. Jag tänker maila en lista med en dagordning innan och den ska innehålla de frågor jag måste få svar på för att kunna känna mig lugn. Bemöter handledaren inte detta tänker jag hota med att hoppa av. Alltså måste jag prata med prefekten igen och försöka gardera mig, men jag vette fan om någon annan handledare har möjlighet att ta mig. Jag vet heller inte om jag orkar försöka doktorera hos någon annan på de få år som är kvar. Framtiden känns väldigt oviss just nu, men jag är inte ledsen i alla fall, bara jävligt förbannad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback