sov gott

Äntligen sover lillplutten. Så här såg vår kväll ut: 19:50: borstat tänderna, ny blöja, pyjamas, vällingen klar - dags att läsa Mamma Mu. 20:00 vällingen urdrucken, Mamma Mu slut, släcker lampan.  Vrida vända babbla-tyst nu och ligg still- vrida vända krafsa greja. 19:35 tyst och stilla, han sover. Tassar ut i köket, knögglar in en näve torkad mango i munnen och tjut! 19:36 tillbaks i sovrummet, nu i föräldrasängen, sov nu lilla plutten-funkar inte. Sov nu mamma blir irriterad - funkar inte. Snurra, på med täcket, av med täcket, krångla greja. 21:11 Lillplutten sover, jag inser att jag missat Dylan-dokumentären, skit. Snart dags att sova. Var tog föräldratiden vägen. Väl ute ställer sig min Ryska katt och skriker och kräver kel. Snacka om att jag inte har lust. Regnar det ute? Min stackars man ska cykla hem. Kanske är det inte så illa att var varm och torr med en säng inom räckhåll i alla fall. Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback