föräldrar som dricker

Nu har jag lite mer tid att skriva, topmodel är slut och alla sover. Som tillägg till vad Katerina skriver, se länken, så är det första jag kommer att tänka på att barn till föräldrar som dricker alltid går runt och är oroliga för sina föräldrar. Jag tror faktiskt att även barn till medeldrinkare är oroliga, rädda att det ska hända något hemskt, rädda att mamma eller pappa faktiskt ska BLI alkoholist.
Jag var väldigt orolig för mina föräldrar, och det hände dem hemska saker när de drack. Min pappa ramlade vi ett par tillfällen, en gång slog han ut massor av tänder, en annan krossade han sin axel. Min styvfarsa hamnade i slagsmål och jag var rädd att han skulle hamna i fängelse. Mamma och min moster blev osams en jul och min moster slängde ut oss på julafton, bitch - med oss ungar och allt , och jag var orolig att de aldrig skulle bli sams igen.

Annars skämdes jag väldigt mycket, de gjorde ju bort sig hela tiden. Skammen blev värre och värre och i tonåren när man redan skäms för normala föräldrar så är det pest att ha fyllon till päron.

Alkoholism är en sjukdom som är progressiv, dvs om du inte dricker så stannar den upp i sitt förlopp. Den går aldrig tillbaks så har du börjat utveckla alkoholism så blir du aldrig frisk igen. Om du har små barn (och större med för den delen), varför chansa, skit i det där glaset vin på onsdag och torsdag och fredag och lördag... och satsa på det mest värdefulla du har, din familj. Alkohol förstör så otroligt mycket och det sabbar dina relationenr oavsett om du har alkoholproblem eller ej. Jag önskar att alla föräldrar tog ansvar fullt ut för de barn de skaffat och sket i att tuta i tid och otid. Drick inte, annars drick selektivt och spara drickandet tills du har barnvakt och låt dina barn slippa se dig förändrad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback