lite blogg

Jag har fem minuter över och då blir det bloggfest. Mamma tog ett ryggmärgsprov igår för att ta reda på om det är cancer i hjärnan eller inte. Svar kommer om nio dagar. Jag är orolig, och det smittar av sig på allt jag gör. Jag blir upptrissad och nervig. Går och spänner kroppen hela tiden. Har haft svårt att somna ett par kvällar. Nu när hon tagit provet känns det ändå bättre. Så har vi tagit halva dan ledigt hela familjen för att åka till landet, vi behöver slappa lite alla tre. Jag önskar att vi var bättre på det där. Att inse att nu är det så jävla stressigt att vi måste ta ledigt. Det blir lite AA, "jag kom att inse att jag var maktlös inför cancern, att mitt liv hade blivit ohanterligt". Cancern kan bytas ut mot allt. För alkisarna och deras annhöriga (jag) är det alkoholen, men det mesta som tar över ens liv går att stoppa in där. Just nu är det cancern och kanske stressen ska in där med. Hej då från stressbubblan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback