Saker som är bra med vintern

Jag gillar inte vinter och kallt. Det beror nog på att jag är en spinkis som alltid fryser. Nog om detta, för det finns ju faktiskt saker som är bra med vintern. Pepparkakor t ex. Bakade andra laddningen med pepprisar idag. Köpedeg bägge gångerna och antingen har köpedegarna blivit bättre eller så har jag blivit mindre kinkig för jag tycker att det blev riktigt gott.  Som jag minns det fanns det bara en degsort förr (minns ej märket) och kakorna från den blev smaklösa och sågspånsaktiga. Jag röstar nog på att det skett en positiv utveckling i pepparksforskningen. Degarna jag köpte var Annas respektive Gilles.

Annat som är bra med vintern då? Sonen får åka pulka och om han är glad så känns det bra för mig med. Julkalender är trevligt. Julklappar med. Och sen är julen över och det brukar vara jätteskönt och då brukar man få äta semlor snart. Jag älskar semlor.  Midvintersolståndet är bra också för då vänder det och vi börjar gå mot ljuset.  Annars kan jag nog inte komma på något. Det kanske hade hjälpt om jag var sportig, då hade jag ståkat runt på skidor och varit hur lycklig som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback