Film

Mitt soffpotatisliv betyder att det blir en del film. Igår började vi titta på The Descent,  den handlar om sex tjejer som blir instängda i en grotta. Vi stängde av när det stod klart att jag skulle få blunda mesta delen av filmen eftersom jag har en släng av cellskräck. Istället blev det Världarnas Krig, av Speilberg. Den var OK, men varken inledningen eller slutet var något som grep tag i en. Det var som om de satsat allt i på den maffiga mitten som iofs var väldigt maffig. Scenerna med Tim Robbins var oerhört nervig och spännande och förmodligen det jag kommer minnas bäst med filmen. Man kan förlåta en kass inledning men inte ett kasst slut så filmen var bara OK.

Ikväll ser jag fram emot antingen Attentatet mot Richard Nixon eller Vera Drake. Eller de sista avsnitten av säsong 1 av Lost. Fast eftersom jag förstått att serien inte får någon upplösning annu så vet jag inte om det känns så himla intressant. Jag fattar inte hur de ska kunna få konceptet att hålla någon längre tid. Men den som lever får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback