fick aldrig

Jag är barn till två alkoholister/blandmissbrukare och det har resulterat i att jag ofta blivit utan saker eller missat sånt som kan tyckas vara normalt i en uppväxt. T ex fick jag inte hålla på med någon form av idrott eller musik för det kostade pengar, och pengarna skulle gå till vin (mamma och styvmonstret) eller öl (pappa och styvfarsan). Jag fick gå i fula begagnade kläder för inget fick kosta. Allt var begagnat eller lågprisvarianter. Jag är faktiskt inte så ledsen över det idag även om det verkligen sved när jag var liten.
Men jag är självklart bitter på mina föräldrar och det som stör mig mest är att med alkis-päron så får man inte ens lära sig basic-grejjor som att cykla, simma och åka skridskor, det fanns nämligen ingen som orkade göra sånt med en på lediga stunder för antingen var de fulla eller så var de bakis. Och det är tragiskt, att växa upp med en känsla av att man är inget värd, varken i form av pengar eller tid. Gissa om det ger ett grundmurat kasst självförtroende.

Kommentarer
Postat av: vuxetbarn

känner igen mig. Som tur var hade jag en helt otrolig dagmamma som tog hand om bara mig och min syster. Det var väl faktiskt hon som uppfostrade oss, lärde oss laga mat, borsta tänderna, moral etc...Kram

Postat av: adrenalin

Skönt att ni haft någon annan bra vuxen omkring er. Jag har haft det i perioder men de har varit lite för korta tyvärr.

2006-01-01 @ 12:45:40
URL: http://adrenalin.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback