bröllopsdag

Idag har vi storhandlat på ICA Maxi, sedan lagat massor av julmat. Vi avslutade matlagningen med att provsmaka köttbullarna. Köttbullar, råskalad kokt potatis, gräddsås och lingonsylt. Det var också den första maträtt jag lagade åt  min man, vid det tillfället var det ingen tillfällighet, det är typ min paradrätt. Jag berättade det för en killkompis en gång, som tyckte att han hade aldrig blivit imponerad av köttbullar eftersom inget slår hans mammas köttbullar. Det funkade i alla fall på min man, kanske  för att hans mamma kan inte laga köttbullar, kanske inte. Det är i alla fall vår bröllopsdag idag och köttbullarna blev jättegoda. Vi ska fira mer rejält när lillplutten somnat med en halvliter Ben&Jerrys-glass...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback